Hypotheek Afsluiten

U heeft een huis gevonden, en wilt een Hypotheek Afsluiten.
Maar welke hypotheek past bij mij? Welke hypotheekvormen zijn er? En wat is eigenlijk overgangsrecht?
Bij VDZ helpen we u met alle vragen en zorgen dat u door een gratis Oriëntatiegesprek precies op de hoogte bent om een geschikte Hypotheek te kiezen. VDZ is een Financieel tussenpersoon en mede hierdoor kunnen wij tegen relatief goedkope tarieven uw financiële geldzaken regelen.

Hoe werkt een Hypotheek Afsluiten:

Stap 1: gratis oriëntatiegesprek

  • U krijgt uitleg over onze dienstverlening en de kosten daarvan. Dit staat beschreven in het
    dienstverleningsdocument en de adviesofferte die u van ons ontvangt. Aan dit oriëntatiegesprek zijn geen
    kosten verbonden.
  • We bespreken uw wensen en nemen de verschillende hypotheekvormen en onze producten met u door.
  • We informeren u over de actuele rentepercentages en maken een inschatting van het bedrag dat u maximaal
    zou kunnen lenen.
  • Wij hebben de volgende documenten nodig: salarisstrook, pensioenoverzicht en een kopie van uw paspoort.

Stap 2: adviesgesprek, inzicht in uw situatie en wensen

  • Aan het hypotheekadvies zijn kosten verbonden.
  • We nemen samen uitgebreid uw financiële situatie door. Dit kan bij u thuis.
  • We bespreken in detail uw wensen en de hypotheekvormen die hierbij passen. Ook bespreken we het
    maximaal haalbare hypotheekbedrag, uw maandbedrag, de risico’s en de voor u passende oplossingen.
  • De financiële gevolgen bij overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkeloosheid maken wij voor uw inzichtelijk.
  • Na afloop van de gesprekken maken wij een adviesrapport over de optimale hypotheekoplossing in uw situatie.

Stap 3: advies- en hypotheekofferte bespreken

  • We bespreken de adviesofferte met u. Dit is een compleet advies over uw situatie en de financiering van uw
    nieuwe huis. In de offerte staat wat u van ons kunt verwachten en wat het advies kost.
  • Ook de hypotheekofferte nemen we met u door. Daarin staan de hypotheekvorm, het totale hypotheekbedrag,
    het rentepercentage, uw maandbedrag, de rentevaste periode, de kosten en de voorwaarden.

Stap 4: offerte getekend

  • U heeft de hypotheekofferte getekend. Wij nemen u zoveel mogelijk werk uit handen. Denk hierbij aan het
    doorsturen en archiveren van dossierstukken, het inzetten van een taxateur en het informeren en controleren
    van de makelaar en notaris.
  • Uw vaste contactpersoon houdt u op de hoogte van de vorderingen.

Stap 5: naar de notaris

  • Samen met de notaris zorgen we ervoor dat de woning op het juiste moment betaald wordt.
  • Na ondertekening van de hypotheekakte en de transportakte bij de notaris bent u eigenaar van uw nieuwe woning.
    Gefeliciteerd!

Stap 6: eigenaar van de woning

  • Heeft u een bouwdepot? Dan krijgt u van ons formulieren waarmee de rekeningen, bijvoorbeeld van de aannemer,
    uit het depot betaald kunnen worden. Wij begeleiden u hierin en zorgen ervoor dat u eventueel
    voorgeschoten bedragen snel terugkrijgt.

Stap 7: uw hypotheek onderhouden

  • Uw situatie kan veranderen. U kunt bijvoorbeeld kinderen krijgen, van baan wisselen of willen verbouwen.
    Dit kan invloed hebben op uw financiële situatie. Neem in zulke gevallen contact met ons op, dan bespreken wij de
    gevolgen met u.
  • Op ons eigen initiatief nemen wij jaarlijks contact met u op om vast te stellen of er zaken in uw voordeel aangepast
    kunnen worden of er nieuwe ontwikkelingen die voor u van belang zijn. Zo blijft het niet bij een eenmalig advies.

Second opinion

Bij grote of ingrijpende beslissingen is het verstandig meerdere meningen te vragen. Het aangaan van een hypotheek, een verplichting voor tientallen jaren, is zo’n beslissing. Misschien heeft u in eerste instantie advies gevraagd aan uw eigen bank, maar heeft u gemerkt dat zij beperkt zijn in hun keuze van financiële producten en dus niet onafhankelijk zijn. Het kan ook zijn dat u een aanbieding heeft gezien, maar niet zeker weet of er addertjes onder het gras zitten. Of u heeft bekenden in uw omgeving gevraagd, maar bent niet overtuigd van hun actuele kennis.

In al deze situaties is het verstandig ook een tweede mening, ofwel een second opinion, te vragen. U kunt hiervoor terecht bij VDZ. Wij zullen het reeds ontvangen voorstel objectief voor u analyseren. Vervolgens hoort u open en eerlijk van ons of het voldoet of dat het voor verbetering vatbaar is.

Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u direct terug.

Bel mij later

Onze terugbel service is op werkdagen tussen 09:00-21:00 uur en op zaterdag tussen 10.00-14.00 uur beschikbaar. Maakt u buiten deze tijd gebruik van deze service, dan bellen we u op de eerstvolgende werkdag terug.

Direct een afspraak maken? Bel 0900 – 9898.

Telefonisch zijn wij op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 14.00 uur.

Contactformulier